Ćwiczenia na redukcję cellulitu

Cellulit na udach i pośladkach to dość zawstydzający problem, który doskwiera wielu kobietom. Niestety pozbycie się tzw. pomarańczowej skórki nie jest proste bez odpowiedniej diety czy kosmetyków. Jednak wszystkie kobiety, których zawstydza cellulit na udach, ćwiczenia również muszą wziąć pod uwagę. Na jaki rodzaj aktywności postawić?

Ćwiczenia na cellulit w domu

1. Unoszenie pośladków

Podstawowym ćwiczeniem jest unoszenie pośladków. Nie tylko pomaga ono pozbyć się cellulitu, ale również zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach bioder i brzucha, a przy tym wzmacnia kręgosłup.

Proste jest też samo wykonanie tego ćwiczenia. Wystarczy położyć się na ziemi z rękoma ułożonymi wzdłuż ciała, ugiąć kolana i unieść na kilka sekund tułów, wracając następnie do pozycji wyjściowej. Jedna seria unoszenia pośladków powinna zawierać w sobie co najmniej 15 powtórzeń.

2. Burpees

Cellulit na pośladkach i udach usunąć można także poprzez tzw. Burpees. Samo ćwiczenie jest dość trudne, aczkolwiek warto wykonać je prawidłowo, gdyż daje natychmiastowy i zadowalający efekt. Co istotne takie ćwiczenie poza redukcją cellulitu daje też wiele innych korzyści. Wysmukla ramiona i nogi, a także spala tkankę tłuszczową, gdyż jest to również doskonały trening cardio.

Wykonując ćwiczenie Burpees, należy stanąć w pozycji pionowej i wykonać przysiad, po czym dotknąć podłogi całymi dłońmi. W takiej pozycji trzeba wyrzucić obie nogi w tył, wykonać pompkę i ponownym skokiem powrócić do pozycji przysiadu. Powtórzeń takiego ćwiczenia wykonać można nawet 10.

Zdarza się, że ćwiczenia na cellulit na pośladkach w standardowej formie dla początkujących są zbyt trudne. Dla tego ćwiczenia alternatywą jest wykonanie go bez pompki.

3. Squat otwarty

Squat otwarty to jedna z najpopularniejszych aktywności, jeśli pod uwagę weźmiemy ćwiczenia na cellulit na nogach. Inaczej zwany jest otwartym półprzysiadem. Poza tym, że angażuje mięśnie ud i pośladków, wzmacnia też brzuch i łydki.

Ćwiczenie to rozpoczyna się od ułożenia stóp na szerokości barków. Następnie należy uginać kolana do momentu półprzysiadu, aż łydki i uda utworzą kąt lekko rozwarty. Po kilku sekundach następuje powrót do pozycji wyjściowej. Liczba powtórzeń do wykonania: 10-15.

4. Wykroki

Wykroki to ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach, angażujące mięśnie dolnych partii ciała. Wykonując je, wystarczy stanąć w pozycji pionowej, ułożyć ręce wzdłuż ciała i wykonać duży wykrok w przód prawą nogą, aby udo i łydka tworzyły kąt prosty. Zgięta w kolanie powinna być też noga tylna. Na każdą z nóg wykroki wykonać należy po 10-20 razy.

Cellulit w ciąży — jak się go pozbyć?

Znacznie trudniej jest wykonywać ćwiczenia na cellulit w ciąży, choć są pewne formy aktywności przystosowane dla kobiet przy nadziei. Jeśli kobieta ma trudności z powyższymi ćwiczeniami, wzmacniającymi mięśnie strukturalne oraz poprawiającymi ruchomość stawów i elastyczność mięśni, postawić może na pływanie, a nawet spacery na świeżym powietrzu.

Widać więc wyraźnie, że jeśli chodzi o cellulit, metody zwalczania tej przypadłości są różne. Jest to o tyle istotne, że każda kobieta powinna znaleźć ćwiczenia na cellulit i rozstępy dla siebie idealne.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *